Lement az első hét a suliban, és örömmel jelentem, hogy mindenki túlélte!

Jó rég írtam már, és egyre nehezebb magyarosan fogalmazni, de azért megpróbálok helytállni. Az orientation period nagyon jó hangulatban telt el, az idő szinte repült (ez mondjuk még mindig igaz), múlt szombaton pedig ismét túratime volt! Úgy voltam vele, hogy ha challenge akkor challenge, iratkozzunk fel a legnehezebbre - 30+ km, és egy közel 1500m-es csúcs meghódítása. Nem mondom, hogy felhőtlen ugrándozással telt el, de olyan gyönyörű helyeken haladtunk keresztül, hogy valami egészen varázslatos volt!

Majd beindult az iskola... ami egészen vicces, mert kezdetben még az se volt biztos, hogy beférünk-e az iskolába a sok építkezés miatt! :D Végül megoldódott a probléma, és bár az egész suli építkezési terület, a students village-t beleértve, azért élhető a környezet (UWCs - United World Construction site). Angolból és matekból szintfelmérő "döntött" (igazából csak ajánlás) a tárgyunkról, az előbbiből anyanyelvire megyek, utóbbiból pedig standard szintre, pont ahogy terveztem (yay!).
ToK-en (Theory of Knowledge, amolyan tudáselmélet-filozófia tárgy, az IB gerince) kívül, ami jövő héten indul, sikerült minden tárgyat megtapasztalnom, néha nagyobb mennyiségben is, mint arra vágytam volna. Az órarend blokkosított, szóval úgy kell elképzelni, hogy hétfőn mindenkinek A,B,C blokkja van, és meg kell nézned, milyen órád van az adott blokkban. Egy blokk 2 óra, azaz 120 perc, és ált. egy 5-10 (!!) perces szünet szakítja csak meg. A szerda egészen különlegesen gyönyörű, ugyanis délelőtt kurzus van, tanításra pedig du. kerül sor, ami az én esetemben 2 blokknyi (240 perc) emelt kémiát jelent...
Amúgy nagyon jó élmény szinte minden tantárgy:
- az angol tanárom Lydia (Wales), és nagyon friss megközelítésből tanuljuk a tárgyat. Első órán kortárs versekről vitáztunk, hogy véleményünk szerint mennyire felelnek meg a vers követelményeinek, múlt órán pedig a Californication dalszövegét elemeztük, összehasonlítva egy szépségipart és nyugati vizuális kultúrát kritizáló szöveggel.
- németből a haladó csoportban vagyok, és a tanárnő, Kerstin (Németország), szinte csak németül beszél. Szerencsére lassan, így tudom követni, de azért 98%-ban német 120 perc nagyon lefáraszt - ráadásul most még egy regényt is kaptunk, természetesen németül.
- matekból Sara (Svédország) tanít, aki nagyon jól magyaráz. Sorozatokkal kezdjük a tanévet, és bár korai lenne megmondani, de kifejezetten jól megy.
- Michael (Kanada) a közgáz tanárom, aki olyan profin ad elő, hogy bár alig szünetelünk nála (ma 7 perc), mégse nehéz odafigyelni egész óra alatt... egyelőre még csak a bevezetésnél tartunk, de érdekesnek ígérkezik a tantárgy.
- kémia emelten csak egy tanár van, Elisenda (Spanyolország), akinek nagyon vicces akcentusa van, ha nem figyel az ember, simán azt hiszi, hogy spanyolul beszél, viszont visszatérő német kifejezései vannak. Igazi tudós, de tanítani is nagyon jól tud, és nagyon kedves, jóindulatú nő. A 4 órát is viszonylag gond nélkül lehúztuk vele, ami azért nagy teljesítmény. :D
- az emelt biosz tanárnő szintén egyedül van, Fannie (Németo./Franciao.), akiről szintén rossz szavam nem lehet. Többek között rá is igaz, hogy ezelőtt csak egyetemen tanított, de nagyon lelkesek, úgyhogy nem hiszem, hogy bármi gond lenne.

Szeptember 23.-án opening ceremony, amit egy alumni látogatás előz meg, és mindkettőre gőzerővel készülünk (beleértve a munkásokat is, szerencsére! :D), valamint már a project week témákon is elkezdtünk gondolkozni, elsősorban individuális alapon, vagy kis csoportokban.

Egyelőre ennyi fért bele a fejembe, adios!